środa, 8 stycznia 2014

Kokosowo migdałowe bezglutenowe ciasteczka

Znalazłam ten post nieopublikowany.
W dalszej części piszę o swojej niefrasobliwości ale okazało się, że fotka jest.
Specjalnie dla tęskniących za śniegiem - bałwan!



A było to tak .......
Potrzebna przekąska (najlepiej słodka! mamo!) bo w gości idziemy.
Więc padło na ciasteczka. Kokosowo migdałowe.
Niestety brak fotki bo komputer padł a do bekapu podchodziłam jak pies do jeża i mam za swoje. 

Składniki:
100 gram mielonych migdałów
100 gram wiórków kokosowych
50 gram mąki ryżowej
50 gram mąki kukurydzianej
70 gram skrobi ziemniaczanej
2 jaka lub 3 żółtka lub10 gram siemienia lnianego (kopiasta łyżka) zalanego ciepłą wodą - 4 łyżki
100 gram cukru trzcinowego
50 ml wody
80 ml oleju
pół łyżeczki sody

Mieszamy składniki suche, dodajemy mokre i już. Jak zwykle błyskawicznie!
Wykładamy łyżką na blaszkę na papier do pieczenia i pieczemy w 180 stopniach 12 - 15 minut.
Ciasteczka są półkruche, nie za słodkie, kolejne które będą często gościć u nas w domu. Zwłaszcza, że starsza córka miała duży udział w przygotowywaniu tych słodkości.

Smacznego!
Aloha!

11 komentarzy:

  1. Przepyszne te ciastka! Najlepsze jest to,że bez jaj i bez wstrętnego zamiennika jaj, który mi po prostu śmierdzi. Nie mówiąc o tym ile tam niezdrowych rzeczy.Będę próbować inne Pani przepisy:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za przepis. Właśnie wyjęłam z piekarnika. Robiłam już drugi raz. Ciasteczka super mój trzylatek się zajada (oczywiście w umiarze:) ) My też:) Mąkę ziemniaczaną zastąpiłam zmiksowaną kaszą jaglaną (uczulony na ziemniaki) i robię w wersji z siemieniem lnianym. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis.
    Dziekuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie upiekłam, pycha! Czy mogę udostępnić przepis na swoim blogu, oczywiście z linkiem do oryginału?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Ewo, proszę bardzo umieszczać. :-)

      Usuń
  6. i ja równiez zamierzam wziąć sie za ich upieczenie...wygladaja smakowicie.pozostałe przepisy takze bomba:-)Pozdrawiam
    AS:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za ten blog :)
    Przepisy są świetne , urozmaicają nam- bezglutenowym ludzikom życie.
    Ostatnio robiłam ciasto marchewkowe, wyszło zabójczo i ma mało kalorii :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiele osób pisze tutaj, że dieta bezglutenowa jest dla każdego, a ja się z tym nie zgodzę. Na chociażby http://alergiczne.info/ można przeczytać o tym, że niekoniecznie gluten szkodzi. Swoją drogą, jest tutaj masę fajnych przepisów i ciesze się, że trafiłem na tego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny jest Twój blog! Mam bardzo duży problem z alergiami pokarmowymi, o czym przekonałam się nie tak dawno, dzięki jesdenj stronie www. . Teraz szukam różnych i inspiracji do gotowania, Twojego bloga zdecydowanie dodaję do ulubionych!

    OdpowiedzUsuń