sobota, 27 października 2012

Budyń kokosowy

Wzięło mnie na budyń.
Tak mi się zachciało, że szybko przystąpiłam do działania z jednym dzieckiem na ręku a z drugim na nogawce.
W głowie miałam ten obrazek:



 Mimo wszystko osiągnęłam sukces i ze starszą córką wtrząchnęłyśmy budyń w tempie ekspresowym.


A oto przepis:
200 ml mleka migdałowego
100 ml mleka kokosowego
łyżka cukru trzcinowego
2 łyżki skrobi kukurydzianej
żółtko (niekoniecznie)
pół małej łyżeczki masła lub oleju ryżowego

Mleka mieszamy, wlewamy do garnka, zagotowujemy z cukrem. Zestawiamy z "ognia" i energicznie mieszając wlewamy  resztę mleka połączoną z żółtkiem, skrobią i tłuszczem. Całość zagotowujemy cały czas mieszając.
I voila, gotowe.

Dla spragnionych słodkości - polewamy sokiem. U nas sok z malin domowej roboty. Pycha.

Aloha

3 komentarze:

  1. A co można dodać zamiast skrobi kukurydzianej bo ja niestety mam nietolerancje na kukurydzę :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda skrobia jest dozwolona, może być ziemniaczana, mąka z tapioki też daje radę. Ilości bym nie zmieniała.

      Usuń
  2. Daj skrobię ziemniaczaną, ale zdaje się w nieco mniejszej ilości :)

    OdpowiedzUsuń